blog

Blogs Sylvia Travel

Met de camper door West Canada 2019

20190526 210650 01

In mei 2019 hebben mijn man en ik een prachtige rondreis per camper gemaakt door West Canada.
De reis is mede tot stand gekomen door Tioga Tours/Fly tot he West, Fraserway Campers en Air Canada.

We hebben aansluitend aan de vlucht eerst een nacht geslapen in een hotel Vancouver

De volgende ochtend hebben wij onze camper opgehaald bij Fraserway. Wat een surprise, er stond een prachtige A30 camper voor ons klaar.

20190514 145508 01
We zijn gaan rijden en hebben eerst de overtocht van Horseshoe Bay naar Nainamo met de ferry  gemaakt.
We hebben overnacht in Parksville. Vroeg in de ochtend zijn we vanuit onze campingplaats naar Parksville Bay gefietst. Vanaf hier heb je een prachtig uitzicht over de zandstranden. Je kunt er allerlei dieren spotten zoals adelaars, uilen, otters, wasberen en zeehonden.
Daarna op weg naar Tofino. Onderweg hebben wij een stop gemaakt bij Mac Millan National Park. Hier kan je een mooie wandeling maken van ongeveer een half uur tussen de gigantische 800 jaar oude bomen.
DJI 20190511 104750 01

Daarna hebben wij onze tocht vervolgd naar Tofino.
Van Ucluelet naar Tofino ligt het Pacific Rim National Park. Dit park is zo’n 500 km2 groot. Je kunt er mooie wandelingen van  ongeveer een kilometer maken (de Rain Forest Trails) door het eeuwenoude regenwoud, waar grote reuzenlevensbomen (red cedars) groeien.
In Tofino hebben wij 2 mooie tochten gemaakt. De eerste tocht was met een Zodiac. We hebben orka’s gespot, adelaars en zeehonden.
De tweede tour was een Coastal tour van 30 minuten met een watervliegtuig.

20190515 080326 01   20190514 101125 01

Na Tofino zijn wij naar Victoria gereden, de hoofdstad van de provincie British Columbia. Het heeft een Engelse uitstraling en claimt Engelser te zijn dan Engeland.  Het is een van de meest zonnige plaatsen van British Columbia.
Een absoluut hoogtepunt van Victoria is de Butchard Gardens. Eén van de grootste bloementuinen ter wereld. In 1906 liet het echtpaar Butchart een Chinese tuin aanleggen, de eerste van een hele rij.       De tuinen werden steeds uitgebreider met nog meer exotische bloemen en planten, vijvers, fonteinen en wandelpaadjes. Een aanrader is om te genieten van de beroemde high tea in het theehuis.
In Victoria is een tocht met de watertaxi naar Fisherman’s wharf een aanrader, een bezoek aan kasteel Craigdarroch, de stad verkennen met de hop-on-hop-off bus tour of heerlijke slenteren door de haven. Kortom genieten in deze prachtige stad.

20190516 101050 01   20190517 122647 01

Wij zijn van Zwartz Bay met de ferry naar Tsawwassen gevaren. Daarna hebben wij onze tocht voortgezet naar Hedley. De route loopt langs Hope, door Manning Provincial park naar het historische dorpje Hedley. Wat een warm welkom kregen we hier op de campground Riverhaven. Een idyllische stukje natuur aan de rivier. Zeer de moeite waard om te overnachten.

De volgende ochtend vroeg op weg naar Kelowna. Een hele mooie route langs het Okanagan meer. Stop vooral bij een van de vele uitzichtpunten om te genieten van het uitzicht.

In Kelowna zijn wij 2 nachten verbleven op Hiawatha Campground. Deze campground heeft als een van de weinig een heerlijk zwembad met jacuzzi.
De volgende ochtend vroeg op pad om te gaan fietsen langs de Kettle Valley Railway en Myra Canyon. Dit is een absolute bucketlist ervaring. Het deel van de Myra Canyon is 22 kilometer lang en op dit stuk kom je over maar liefst 18 bruggen en door twee tunnels. Je hoeft niet de hele route te fietsen. Een gedeelte daarvan is ook al een echte belevenis. Fietsen kunnen worden gehuurd bij het begin van de tocht. Myra Canyon Bicycle Rental & Tours, dit bedrijf is opgericht door een Nederlander.
De vele wijnboerderijen in de omgeving zijn zeker ook het bezoeken waard.

20190521 113916 01

We volgen onze weg naar Golden, een gezellige plaatse aan de ruige Kicking Horse rivier. Wij hadden bij Municipal Campground een mooie plaats aan de rivier gereserveerd. Heerlijk het ruisen van de rivier op de achtergrond.

De volgende ochtend zijn we begonnen bij de Rocky Mountain Buffalo Ranch: een grote boerderij waar tientallen bizons vrij rondlopen. Tijdens een rondleiding vertelt de gepassioneerde eigenaar  Leo Downey van de ranch je meer over de geschiedenis en leefwijze van bizons, evenals de bijzondere relatie die indianenstammen van oudsher met deze dieren onderhouden.

20190523 191823 01

We vervolgen onze route via Radium Hotsprings naar Kootenay Park. We zijn nog geen 5 minuten in het park en spotten al de eerste beren langs de kant van de weg. De weg volgt daarbij de mooie valleien van de Kootenay River en de Vermilion River. Vanaf de Highway heb je prachtig uitzicht op het bergland en vanaf de weg kun je ook een flink aantal korte en redelijk makkelijke wandelingen maken. Stop vooral op een van de vele stopplaatsen.
20190523 153106 01    20190523 184503 01

De volgende 2 dagen verblijven wij in Banff. Onze campground Tunnel Mountain Trailer Court heeft een prachtig uitzicht op de Johnston Canyon.
Om te winkelen bij de souvenirwinkels zit je goed aan de drukke winkelstraat Banff Avenue. Deze straat loopt recht door de stad heen. De Banff gondola is het hele jaar geopend. Het biedt een fantastisch uitzicht over Banff en de bergen. Je wordt naar de top van Sulphur Mountain gebracht.
Op 15 minuten rijden vanaf Banff ligt Lake Minnewanka. Dit schitterende meer met helder groen water heeft veel te bieden. Zo kun je er picknicken, een boottocht maken of een roeiboot huren om zelf het meer op te gaan.

De volgende ochtend zijn wij rond 06.30 uur op pad gegaan van Banff via de Bow Valley Parkway naar Lake Louise. Zo vroeg kom je allerlei dieren tegen zoals beren (Grizzly’s en zwarte), dikhoornschapen, berggeiten, vossen, Wapiti’s en andere hertsoorten. Te veel om op te noemen.

20190525 090703 01  20190526 104105 01

Lake Louise is prachtig maar persoonlijk vind ik Moraine Lake nog mooier. Dit meer draagt ook wel de bijnaam 'sieraad van de Rockies' vanwege haar uitmuntende schoonheid en heldere water. Het mooiste uitzicht krijg je door een klim te maken naar de top van de vallei. Het is een van de mooiste uitzichten in Canada.
Ook echt een aanrader is om met de gondel of stoeltjeslift van Lake Louise Ski Resort de berg op te gaan. Loop mee met een wandeltocht om alles te weten te komen van het leven van een beer.

De volgende ochtend weer vroeg op pad. De Icefield parkway staat op ons programma. Onderweg zie je veel natuurpracht, van besneeuwde bergtoppen en gletsjers tot turkooizen meren en klaterende watervallen. Het meest bekende punt langs de weg is het Columbia Icefield, dat je in een speciaal voertuig kunt betreden.
We stoppen onderweg bij verschillende Nationale parken om korte wandelingen te maken. Hier zie je prachtige natuur en vele watervallen. Onder andere de Sunwapta Falls en de Athabasca Falls zijn absolute aanraders.

20190526 072710 01   20190526 121540 01

In Jasper is het zeker aan te bevelen om Medicine Lake en Maligne Lake te bezoeken. Dit is het op één na grootste gletsjermeer ter wereld. Ga zeker een boottocht over het meer maken. Je legt dan ook aan op Spirit Island, dit is een klein eilandje met bomen. Er wordt beweerd dat dit dat de meest gefotografeerde bomen van Canada zijn.

Helaas zijn wij bijna aan het einde van deze prachtige reis. Wij hebben in Edmonton de camper ingeleverd en vanuit Edmonton zijn wij weer naar Amsterdam gevlogen.

*******************************************************************************************************

bezoek aan het eiland Ibiza

Van 3 tot 6 april 2019 heb ik samen met 3 collega's het heerlijke eiland Ibiza bezocht. Met een huurauto hebben wij het hele eiland rondgereden en vele mooie plakjes bezocht.

Dag 1.
Vandaag zijn wij vanaf Eindhoven naar Ibiza gevlogen. Nadat wij onze huurauto hebben opghaald hebben wij ingecheckt in ons hotel THB Los Molinos in Ibiza stad. Na een heerlijk drankje te hebben gedronken en hebben genoten van het prachtige uitzicht op de zee zijn wij naar Playa d'en Bossa gereden. Het was nog te vroeg in het jaar, veel gelegenheden zijn nog niet open maar we hebben een hele goed impressie gekregen van de bruisende plaats. 's avonds zij we naar Old Town gelopen. Daar hebben wij in een leuk restaurantje tapas gegeten. Na een wandeling door oude stad hebben wij ons bedje opgezocht.

IMG 20190403 WA0007    Balkon hotel    Ibiza Old Town

Dag 2.
Vandaag vroeg op pad gegaan. De eerste stop was bij de haven van Ibiza stad. Wat een indrukwekkende boten liggen daar. Van hieruit kun je de pond nemen naar het centrum van Ibiza stad. Erg handig. Via het plaatsje Jesus zijn we langs de kust doorgereden naar Cala Llonga. Deze plaats heeft een hele mooie baai met een lekker zandstrand. Wie van kleinschalig houdt en toch centraal wil zitten is dit een erg geschikte plaats. Daarna zijn we naar Santa Eularia des Riu gereden. Een hele gezellige plaats met veel leuke winkeltjes en een prachtige boulevard met een lekker stukje zandstrand. Het is zeker goed toeven in deze levendige plaats. Vervolgens hebben we Sant Joan de Labritje bezocht. Hier is nog het authenthieke Ibiza te vinden. In de zomer vindt je hier ook een hippie markt. Er liggen vele leuke baaitjes met prachtige kleine stranden aan deze kant van het eiland.
Als afsluiting zijn we gaan dineren in San Gertrudis de Fruteras. Een heel gezellig plaatsje  met een leuk dorpsplein waar je vele gezellige restaurantjes en terrassen vindt.

Haven Ibiza stad  Cala Llonga  Santa Eularia  San Gertrudis

Dag 3.
Vandaag hebben we de West kant van Ibiza bezocht. San Josep de Sa Talaia is de grootste gemeente van Ibiza en ligt tussen de heuvels. Vanaf hier heb je een prachtig uitzicht op het eiland Es Vedra en bij helder weer kan je het eiland Formentera zien liggen.
We zijn verder gereden langs de kust. We wilde graag gaan lunchen in restaurant XaXa van Wes en Yolanthe in Cala Tarida. Helaas bleek dit restaurant te zijn gesloten maar hebben we wel kunnen genieten van het mooie uitzicht over het beroemde strandje. Na de heerlijke lunch in een naastgelegen restaurant zijn zijn door gereden naar Bahia de San Antonio. Deze voormalige visserplaats is uitgegroeid tot een van de bekendste badplaatjes van Ibiza. Je vindt er een hele grote jachthaven. Hier hebben we bij een van de vele gezellige cocktailbars genoten van een heerlijke sangria. Als laatste brachten we een bezoek aan Las Salinas. De zoutvlakten van Ibiza.
's avonds zijn we naar Ibiza Old Town gegaan en hebben we heerlijk genoten van een diner in restaurant Los Bodegueros.

Es Vedra  Cala Tarida  Las Salinas  Old Town

Dag 4.
Vandaag de laatse dag op dit heerlijke eiland. We zijn naar Santa Eulalia del Rio gereden, hier vindt je op zaterdag de grootste hippy markt, Las Dalias. Wat een grote markt met heel veel verschillende kraampjes. Je wordt echt vrolijk van alle leuke kleurtjes die je daar ziet. Na het bezoek zijn we doorgereden naar het plaatsje Sant Joan de Labritja. Dit was echt de kers op de taart. Een idyllisch dorpje wat je vanuit de heuvel kan zien liggen. In deze omgeving leven nog heel veel hippies. Na een heerlijke lunch buiten op het terras met uitzicht op de mooie baai zijn we weer gaan rijden. We hebben nog een stop gemaakt in het plaatje Santa Agnes de Corona.. Een mooi klein dorpje in het binnenland met een prachtig kerkje.
Het zit er helaas weer op. Tijd om de huurauto in te leveren en de avondvlucht naar Eindhoven te nemen.

Hippy markt  Hippy markt 2  Strand  kerkje

We kunnen terug kijken op een hele mooie studiereis. Ibiza wat ben je mooi!!!!!

Kijk en geniet van een mooie impressie van deze reis

Groepsreis naar Lapland februari 2019

Van 31 januari tot 5 februari is Sylvia Travel met een groep naar Vuokatti in Finland geweest. De groep bestond uit 19 personen.
De activiteiten die de groep hebben gedaan zijn Langlaufen, IJsvissen, Husky Safari, Avondwandeling op sneeuwschoenen, Skieen, Snowscooter Safari overdag en in de avond.

Kijk hieronder naar een impressie van deze zeer geslaagde reis.

.be">
.be

Winter studiereis naar Salzburg

Van 14 tot en met 17 december 2017 ben ik samen met mijn collega’s van Face2Face Travel naar Salzburg en omgeving geweest.

Dag 1
Om 08.30 vertrekt onze trein vanuit Arnhem.  Met een overstap in Mannheim en München kwamen wij 10 uurtjes later aan in Salzburg. Een ontspannen manier van reizen vond ik zelf. Echt een aanrader.
Na een hartelijk ontvangst in hotel Der Abtenauer in Abtenau kregen wij ieder onze kamer toegewezen. Na het heerlijke diner stond ons een verrassing te wachten. De super gastvrije eigenaars van het hotel hadden buiten een ijsbar voor ons gereed gemaakt. Onder het genot van heerlijke glühwein hebben we de dag zingend en kletsend afgesloten. Moe en voldaan kropen we in onze heerlijke bedjes.

20171214 104609       20171214 160446

20171216 084615      20171214 214602

Dag 2
Vroeg uit de veren. Een mooie lange dag staat ons te wachten. 5 collega’s gaan vanochtend skiën in het  Skiregion Dachtstein West. Wij hebben ze met de bus afgezet in Gosau. Een klein boerendorpje.

Skiregion Dachstein-West in het kort

• Dachstein-West biedt 161 km pisten in totaal
  • Hoogte: 712 - 1700 Meter
  • Grootste gedeelte van de pistes zijn rood
  • Pistes gaan tot een maximale hoogte van 1700 meter

Buschauffeur Gerard heeft ons veilig door de sneeuw heen naar Hallstatt gebracht. Hallstatt is een wereldberoemd plaatsje in Oostenrijk. Er wordt beweerd dat dit het mooiste dorpje ter wereld is. Het pittoreske dorpje ligt ingeklemd tussen de Halstättersee en de Dachsteinbergen. Hallstatt is zoals je een stadje in de bergen zou schilderen. Het kerkje, de kromme straatjes tussen het meer en de omliggende bergen. Naast het feit dat het stadje erg pittoresk is, herbergt het nog iets bijzonders. Het ‘Beinhaus’ in de Michaels Kapelle. Hier liggen 1.200 schedels van voormalige bewoners. Zo’n 600 ervan zijn beschilderd. Met de naam van de persoon, maar ook met kruizen, bloemen en meer. Een wonderlijke verzameling en zo indrukwekkend om te zien.
Met de gondel gaan we in een paar minuten de berg op. Je kunt daar de Zalz Welten bezoeken, de oudste zoutmijn ter wereld. Jammer genoeg hadden wij te weinig tijd om de zoutmijn te bezoeken maar hebben we wel met bibberknietjes op de skywalk gestaan. Het uitzicht was adembenemend. De sneeuw dwarrelde in grote vlokken naar beneden. Het ultieme wintergevoel hier, heerlijk.
Na de heerlijke lunch met een traditionele Wiener Schnitzel zijn we weer op pad gegaan.

Aangekomen in Bad Ischl stonden onze skiënde collega’s ons al op te wachten. Ze hadden zich heerlijk uitgeleefd op de nagenoeg lege pistes. We werden hartelijk ontvangen door Peter van het Salzkammergut Toeristiek.

Na een leuke groepsfoto stond ons een gave verrassing te wachten. 2 koetsen voortgetrokken door paarden kwamen ons halen voor een mooie stadsrondleiding. Bad Ischl is een bekend kuuroord. Dat Bad Ischl vooral veel door de rijken bezocht werd is aan diverse gebouwen te zien. Het mooiste voorbeeld hiervan is de Kaiservilla. Dit was ooit de zomerresidentie van keizer Jozef I en keizerin Elisabeth van Oostenrijk, die beter bekend staat als Sissi.
Laat in de middag werden we verwend met koffie en heerlijk patisserie bij de beroemde konditorei Zauner. De Keizerlijke familie van Oostenrijk was er vaste klant. Dat zegt genoeg.

Laat in de middag zet de bus koers richting St. Wolfgangsee. We hebben een bezoek gebracht aan het centrum waar we de Kerstmarkt hebben bekeken. Wat een sfeer en gezelligheid. De Glühwein kwam hier heerlijk tot zijn recht.

Ten slotte hebben we de avond afgesloten met een diner in het beroemde restaurant “Im Weissen Röss”.

20171215 103611    20171215 113726    20171215 142017

IMG 20171215 WA0067           20171215 121650

Dag 3

Vandaag bezoek we Salzburg. Sander een gepassioneerde Nederlandse gids geeft onze een boeiende stadsrondleiding en verteld vele verhalen over de geschiedenis van Salzburg. In de middag hebben we een vrij programma. Een bezoek aan de Salzburger Christkindlmarkt mag niet uitblijven. Veel kraampjes met prachtige kerstversieringen, traditionele etenswaren en drank, gezellige muziek. Het was echt genieten in Salzburg.
Oostenrijk is het land van de koffiehuizen. Uiteraard mag een bezoek aan het oudste koffiehuis van Salzburg dan niet ontbreken. Samen met een aantal collega’s hebben we genoten van de koffie en het drankje � in Café Tomaselli.

Vroeg in de avond even snel opfrissen in het hotel en weer door naar het volgende avontuur. Een fakkeltocht naar een berghut in Abtenau. Ruim een uur hebben we door de verse sneeuw gesparteld om er te komen maar het was het waard. Een hele gezeliige berghut waar we van de Tartarenhut hebben gegeten. Een traditionele grill. Hans en Sepp hebben deze avond onvergetelijk gemaakt met live muziek. Erg gezellig.

IMG 20171217 WA0012    20171216 150658   20171216 151742

20171216 194321   20171216 210648

Dag 4

Vandaag alweer de laatste dag in Oostenrijk. In de ochtend hebben we een rondleiding gekregen in het hotel waar wij verbleven hotel Der Abtenauer. Een mooi hotel gelegen midden in het centrum van Abtenau met een mooie Spa en zeer gastvrije eigenaars.
In de loop van de ochtend brengt Gerard de buschauffeur ons door een prachtig winters sneeuwlandschap naar het dorpje St. Gilgen waar we bezoek brengen aan een prachtige kerstmarkt. En ja hoor…..weer worden we warm met een beker heerlijke glühwein en spiral kartoffel. Zo idyllisch, de sneeuw dwarrelt volop naar beneden.
In het romantische St. Wolfgang, net zoals in St. Gilgen en in Strobl, wordt de adventstijd aan de Wolfgangsee gevierd. Tussen deze 3 kerstmarkten met de meer dan 110 kerstkramen vaart het adventsschip. De 4 schepen van de Wolfgang Schiffahrt pendelen tussen de 3 plaatsen en bieden de bezoekers een bijzondere transfer van ongeveer een uur over het water. Tot slot bezoeken we als laatste de kerstmarkt van Strobl. Ook hier op het plein is een romantische kerstmarkt verrezen, etalages zijn rijk gedecoreerd met kerstversiering en de straten hebben een gouden gloed dankzij de prachtige kerstverlichting. Romantiek viert hoogtij.

Rond half 7 is het dan toch tijd om naar de luchthaven van Salzburg te gaan. Onze vlucht vertrekt om 21.45 uur waar we na 1 uur en 3 kwartier landen in Amsterdam.

20171217 141405   20171217 141836

20171217 164733   20171217 211520    IMG 20171217 WA0099

We kunnen terug kijken op een geweldige winter studiereis. Met speciale dank aan Mireille die het grootste deel van de organisatie op zich heeft genomen en aan Takis die dit namens Face2Face Travel mogelijk heeft gemaakt